Veelgestelde vragen
Heeft u een vraag over uw tickets? Misschien vindt u het antwoord in één van onze veelgestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Contacteer ons dan via tickets@grandbigard.be.
Algemeen
Wat is Floralia Brussels?
De jaarlijkse lente bloemententoonstelling in het park van het kasteel van Groot-Bijgaarden.
Waar vindt Floralia Brussels plaats?
Floralia Brussels vindt plaats in het park van het kasteel van Groot-Bijgaarden.
Voor wie is Floralia Brussels geschikt?
Geschikt voor alle leeftijden en het is voor iedereen toegankelijk.
Op welke data vindt het evenement plaats en wat zijn de openingsuren?
Het bloemenevenement is open van 1 april tot en met 4 mei 2023.
Openingsuren:
Deuren open van 10u00 tot 17u30 (laatste toegang).
Sluitingsuur is om 18:00 uur.Mag ik een fiets meenemen naar Floralia Brussels?
Er zijn geen volwassen- of kinderfietsen toegestaan in het park.
Hoeveel kosten de tickets?
Onze prijzen vind je op onze ticketpagina.
Uw bezoek
Hoe lang duurt een bezoek?
De wandelroute is 2 km lang en duurt ongeveer 1:30 uur om af te leggen voor een gemiddelde bezoeker.
Welke kledij moet ik aantrekken?
Het is een buitenactiviteit: draag gepaste kledij tegen de regen en laarzen.
Mag ik roken of vapen tijdens het evenement?
Hoewel het een buitenactiviteit is, vragen we niet te roken of te vapen op het terrein van het kasteel.
Zijn er toiletten beschikbaar op het terrein?
Er zijn toiletten beschikbaar op het terrein en deze worden regelmatig schoongemaakt. Wij vragen 0,50 euro per toiletbezoek.
Mag ik mijn hond meenemen?
Honden zijn toegelaten aan de leiband. We vragen het park netjes te houden en hondenpoepzakjes mee te brengen.Mogen we foto's maken?
Ja, we raden u aan uw camera mee te nemen.
Wat gebeurt er als het regent?
Als het regent en de toegang tot het evenement kan nog steeds gegarandeerd worden, raden we u aan een paraplu of een regenjas mee te nemen.
Eten en drinken
Waar kan ik eten of drinken?
In de serre van het park vindt u de cafetaria, waar u kan genieten van een heerlijke lunch.
Het is verboden eigen picknick mee te brengen.
Ik heb vragen over de cafetaria van Floralia Brussels. Wie kan ik contacteren?
Stuur je vragen naar: contact@kasteelgrootbijgaarden.be.
Toegankelijkheid
Is het park toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Het park is toegankelijk voor rolstoelgebruikers, maar op eigen risico. We raden u aan een sterke begeleider mee te vragen om te helpen. Er liggen kasseien op de toegangsbrug en daar is het aangeraden om de rolstoel te trekken. Trappen in het park kan de rolstoelgebruiker altijd vermijden.
Bieden jullie een gratis ticket aan voor de begeleider van rolstoelgebruikers?
Een rolstoelgebruiker die een ticket koopt, heeft recht op één gratis onmisbare begeleider. De begeleider mag zich melden aan de ingang en heeft recht op een gratis toegang.
LET OP: U hoeft geen ticket voor de begeleider te kopen. Als u dat wel doet, kunnen wij uw ticket niet terugstorten.
Route & Parking
Is er een parking?
De parking bevindt zich in de weide tegenover de toegangsbrug.
U kunt uw parkeerticket online kopen of ter plaatse voor 5 euro per wagen. De parking is enkel toegankelijk op vertoon van een parkeerticket en voor de duur van het bezoek.
Hoe kom ik met het openbaar vervoer naar het kasteel?
Floralia Brussels is vlot bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer. Klik hier voor meer informatie.
Is er een parkeerplaats voor bezoekers met een handicap?
Ja, Floralia Brussels is toegankelijk voor rolstoelgebruikers en scooters. Er is een gehandicaptenparking beschikbaar in de weide tegenover de inkombrug.
Tickets
Waar kan ik tickets kopen?
U kunt uw tickets online kopen of ter plaatse aan de kassa via contant geld, bancontact of kredietkaart, als er nog toegangstickets beschikbaar zijn.
Kan ik ter plaatse tickets kopen?
Ja, u kunt tickets kopen aan de kassa op de dag zelf, als het evenement niet is uitverkocht.
Moet ik vooraf reserveren?
Om teleurstelling te voorkomen, raden we aan uw tickets op voorhand te reserveren. Populaire data zijn snel uitverkocht. Het is mogelijk de dag zelf tickets te kopen aan de kassa, als er nog tickets beschikbaar zijn.
Is het nodig om de tickets af te drukken?
Nee, u mag de tickets tonen op uw smartphone.
Kan ik de datum van mijn ticket wijzigen?
De datum van het toegangsticket kan u zelf wijzigen door op de link te klikken van uw ticket en de stapjes te doorlopen. Tickets worden nooit terugbetaald.
Wat is het terugbetalingsbeleid?
In onwaarschijnlijke omstandigheden dat we Floralia Brussels moeten annuleren, storten wij uw geld terug. We zullen iedereen via e-mail en sociale media zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Controleer altijd uw spam voor communicatie van ons! In alle andere omstandigheden zijn de Floralia tickets niet terugbetaalbaar. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van het evenement.
Hoe/wanneer ontvang ik mijn tickets?
Na de betaling ontvangt u onmiddelijk de tickets in uw mailbox. Moest u deze niet ontvangen hebben, neem contact op met tickets@floraliabrussels.be.
Na de betaling kan u ook onmiddelijk uw tickets downloaden en opslaan.Controleer altijd uw spam.
Krijg ik korting als ik met een groep kom?
Vanaf 20 personen krijgt u 3 euro korting per persoon op de normale prijs ( € 13,00 pp. ipv € 16,00 pp.). Wij raden u aan uw tickets online te reserveren. Voor meer vragen over groepsboekingen, contacteer tickets@floraliabrussels.be.
Contact
Waar kan ik terecht voor een partnership verzoek?
Neem contact op via contact@kasteelgrootbijgaarden.be.
Hebben jullie een contactpersoon voor influencers, media of pers?
Neem contact op via contact@kasteelgrootbijgaarden.be.